Güvenlik
- Alışveriş merkezini ziyaret eden kişilerin çevresinde bulunan kişilere zarar verilmesi engellenmelidir,
- Tüm alarım sistemleri 7/24 aktif bir şekilde çalıştırılmalıdır,
- Yangın tedbirleri eksiksiz bir şekilde alınmalı ve personele acil müdehale yapması için gerekli teknik ve pratik eğitimin verilmesi gerekmektedir,
- Otopark yönetimi dijital olarak denetim altına alınarak gelir kaynağı elde edilebliir,
- Kılık - kıyafet, beşeri ilişkiler eksiksiz ve alışveriş merkezi sinerjisine uymalıdır,
- Alışveriş merkezinin güvenilir olduğu imajı herkes tarafından anlaşılacak seviyede olmalıdır,
- Gerçekleşebilecek risklerin analizi yapılamlı ve gerekli tedbirler alınmalıdır,
- Taşeron firma ile çalışıyorsanız, alışveriş merkezinin imajını zedelemeyecek nitelikte firmalar seçilmelidir,
- Personelin devir hızı ve motivasyonu alışveriş merkezinin imajına uygun olmalıdır,
- Eğitimlerin ne denli önemli olduğu vurgulanmalı ve periyodik olarak tekrarlanmalıdır,
- Acil durumlarda alınması gereken önlem ve tedbir araçları herkesin ulşabileceği noktalarda olmalıdır,
- Gerekli pratik eğitim yapılmalı, provalar ile eğitimlerin ne derece etkili olduğu belirlenmelidir,
- Doğal krizler ve insani kaynaklardan dolayı ortaya çıkan krizler için acil durum tedbirleri alınmalıdır,
- Kriz döneminde durumu idare edebilecek nitelikli personel yetiştirilmelidir,
- Kriz araç-gereçleri her zaman aktif durumda çalışır durumda bulundurulmalıdır,
- Kriz yönetimi şartlara bağlı olarak her zaman güncellenmelidir,