Finansal Yönetim - Alışveriş Merkezi Yönetimi
Finansal yönetimin aşamaları şunlardır;
- Planlamanın iyi yapılması,
- Yapılan planın verimli şekilde uygulanması,
- Yapılan işlemlerin ne derece sağlıklı olup olmadığı belirlenmelidir.
- Alışveriş merkezinde yapılan tüm işlemlerin ayrıntılı listesini sorumlu kişiye bildirilmesi gerekmektedir.
- Muhasebe bölümü alışveriş merkezinde veya alışveriş merkezi sınırları dışında dahi olsa düzenli bir şekilde kayıtlar tutulmalıdır,
- İstatistikler ve anketler alışveriş merkezinin geleceğini belirlemede önemli etmenlerdendir,
- Sayın almanın denetlenmesi ile diğer departmanlar arasında bilgi akışı yapılan harcamaları asgari seviyelere düşürecektir,
- Alışveriş merkezinin alanlarının hangi koşullarda, nasıl pazarlanması alışveriş merkezi yönetimine geri kazancı nasıl olacaktır,
- Bütçenın hangi şartlarda ne kadar harcanacağına ilişkin bir ön çalışma yapılırsa alınan önlemler bütçenin korunmasını sağlamaya yardımcı olacaktır,
- Yapılan özel sigortalar alışveriş merkezine gelebilecek finansal zararları en aza indirirerek kayıpları güvence altına alır,
- Tahsilatta ve faturalandırma işleminde zaman likitide açısından önemlidir,
- Doluluk oranı tablosu hazırlanmalı ve hangi alanları neden yoğun olduğunu bularak gerekli yönlendirmeleri yapmak gerekmektedir. Bu sayede diğer alanların finansal geri kazanımını arttırmış oluruz,
- Borç, kira, hukuk takip tablosu şüpheli görünen alacakların belirlenmesinde yardımcı olacaktır,
- Ziyaretçi araç sayıları alışveriş merkezinin günlük olarak yoğumluğunu bize istatistiksel olarak takip etmemize yardımcı olacaktır,
- Kâr - zarar ve işletme bilanço verimli yönetilip yönetilmediğini görmemize yardımcı olacaktır,
- Nakit akışı gerçek finansal gücü ortaya koyacaktır,
- Farklar raporu hazırlanmalıdır, bu sayede yönetimin alışveriş merkezine neler kazandırdığını veya neler kaybettirdiğini görmeye yarar.