Bakım Teknik
- Alışveriş merkezinin, sıhhi tesisat ve yangın tesisatları, yürüyen merdivenleri, havalandırma, ışıklandırma ve aydınlatma, elektrik, elektronik, inşaat, gibi hususlarda dijital ortamda durumların takibini yaparak gerekli görüldüğünde acil müdehale yapılmalıdıri,
- Varolan veya yeni eklenen sistemlerin devamlılığı ilk yapıldığı günkü gibi çalışır olmalıdır,
- Bakımları, onarımları iyi yapılmayan alışveriş merkezleri her geçen gün popülerliğini kaybeder. Bu da zamanla imaj zedelenmesi ve müşteri kaybı anlamına gelmektedir.
- Önleyici yaklaşımlar; bakım için harcanan masrafları en aza indirerek tasarruf sağlar,
- Personelin teknik ve pratik eğitimi periyodik olarak güncellenmeli ve sistemlerin kalite seviyesini en üst düzeyde tutulmalıdır,
- Departmanlar arasında ki haberleşme kesintisiz olmalıdır,
- Alışveriş merkezi yönetiminin sorumluluğu altında olan bakım, onarım konuları 7 gün, 24 saat gerekli beceriye sahip teknik personel tarafından sürekli takip edilmelidir,
- Bakım, onarım işlemlerinin taşeron firmalara devrinin sakıncaları göz önünde bulundurulmalıdır,
- Yapılacak olan işlerin bir listesi oluşturulmalı ve bu listenin eksiksiz olarak tamamlanması sağlanmalıdır,
- Arşiv işlemleri sürekli güncel ve düzenli olmalıdır.